zaterdag 10 juli 2010

Mijn Marmotte deel 2

De laatste zes kilometers heb ik mij mentaal zo op gepept om niet op te geven en te verzoenen met een tweede plaats, wetende dat ik de laatste klim altijd sterk kan finishen. Vorig jaar was ik er zo dicht bij, dit jaar kan het wel!! “ Rijden, schakelen en gaan. Bijten afzien, maar vooral tempo houden. Met de Powertap kan je perfect zien of je nog voldoende vermogen trap zodat je jezelf niet opblaast. Rijden, hup, hup”. Weer bleef ik constant schakelen, weer staan, gaan en vooral gaan!! Totdat ik zag dat Ik dichter op Bert Kwam. Dit gaf mij nog zo’n mentale boost dat ik erin begon te geloven dat ik kon winnen die dag.

Met nog drie bochten te gaan kwam ik in zijn wiel. “niet blijven zitten, meteen door !!”. Ik ben er direct over gegaan en heb nog even doorversneld. Ik zag direct dat Bert het moeilijk had en bleef langzaam van hem weg rijden. Wat er op zo’n moment allemaal door je hoofd gaat wil je niet weten. Ik ben tot de finish vol blijven doorrijden en dat geeft je zo’n enorme kick. Voor de laatste bocht kreeg ik nog van een groep Nederlanders een fles water aangereikt die ik volledig over mij heen heb gegooid. Als je dan Alpe d’Huez binnen rijdt en er rijdt een auto met sirenes achter je en de mensen moedigen je luid aan, dan krijg je toch wel even kippen vel.

Dit was toch wel mijn mooiste overwinning die ik heb behaald tot nu toe. En wat het helemaal mooi maakt is dat je niet voor de winst van start gaat en voor mijzelf in ieder geval totaal onverwacht voor de winst kan rijden.

Is het de “home made”pasta van Sjef geweest, de banaan van Bert of gewoon een leeg hoofd, veel motivatie en geen verwachtingspatroon? Ik denk een combinatie van dit alles. Maar blij ben ik er wel mee.

Ik wil dan ook iedereen bedanken die mij in de voorbereiding er naar toe en tijdens de dag zelf hebben geholpen om dit te verwezenlijken.

10 opmerkingen:

Hans zei

Mooi verslag. Zo zie je maar dat de mentale kant hoe je zo'n Marmotte in gaat belangrijk is...

Roderick zei

Beste Michel, drie jaar geleden ben ik gestart met het rijden van cyclo's. Na mijn eerste Vaujany in 2007 zag ik jouw naam bovenaan de uitslag staan. Ik dacht "Dat kan geen Franse naam zijn". Sindsdien lees ik met bewondering de verhalen op je blog. En toegegeven, ook met enige jaloezie op jouw klimmerskwaliteiten.

Deze rit van jou en daarmee dit verhaal is een mooie apotheose. Bijzonder knap wat je hebt gepresteerd, zowel deze keer als in het verleden.

Groeten,
Roderick

Anoniem zei

Michel, van harte gefeliciteerd met je overwinning! Hoe nu verder?
Je had al een beetje afscheid genomen van het rijden van cyclo's en dan dit! Het zou toch erg jammer zijn als je verloren zou zijn voor die mooie cyclo's.
Ik volg je met veel plezier, maar snap ook wel dat er meer bestaat dan fietsen. Geniet lekker na en wie weet.......

groeten Angelo Obrie (heb ook een eigen weblog, effe mijn naam googlen)

Danny zei

Beste Michel

Voor je vertek thuis zei je nog ik ga volgend jaar vol voor de overwinning.

Supper man dat je dit nu reeds gepresteerd hebt.

Hopelijk kan Anita volgend jaar van dezelfde glansprestatie meegenieten.

Groeten vanuit Arendonk

Danny

Unknown zei

JAAAAAA!!!!! Prachtig Michel! Ik heb genoten van mijn Skype gesprekje met Anita laatst, die vertelde me dat je had gewonnen. Ben erg blij voor je.

Groeten uit China (nog steeds haha).

Nuhi

Anoniem zei

Beste Michel,

vorig jaar waren wij bij u op hotel om ons voor te bereiden op wat Cyclo's. Ik was onder de indruk van uw methode van trainen, eten en doorzettingsvermogen.
Door wat naar u te luisteren heb ik mijn mamotte met anderhalf uur kunnen verkorten.
Bij deze een dikke proficiat voor uw mooie overwinning


frederick VdKerckhove

Rien zei

Knappe prestatie Michel! Zeker met een stuk minder kilometers in de benen dit jaar. Mijn planning is om volgend jaar weer naar Frankrijk te gaan.

groeten Rien

Jeroen zei

Michel,

prachtige overwinning, echt heel goed! Zo zie je maar: ook rust is belangrijk.

Laatste keer dat ik op de blog keek las ik dat je gestopt was met het rijden van cyclo's, dus ik was aangenaam verrast met de verslagen.

We (Stephan, John en Jeroen uit Neer (Limburg)) zijn in september 2009 in jullie hotel geweest. Echt een super tijd gehad.

Groeten uit Neer

Kris zei

Hoi Michel,

Prachtig, man! Dan toch nog die Marmotte gereden, en op wat voor een knappe manier kunnen winnen. Dat is er niet veel gegeven!

Op de dag van de Marmotte won ik trouwens ook een wedstrijdje hier in... China. Inderdaad, daar zit ik momenteel. Binnenkort kom ik wel even naar Europa en rij o.a. Alpen Challenge, Oetztaler en la Vosgienne. Rij je die laatste ook?

Groeten uit Dalian
Kris

Anoniem zei

Hoi Michel, ik lees nu pas dat je het toch niet kan laten. Groooote prestatie. Proficiat. Groeten van Frank en Levina.