maandag 11 juni 2012

Trois Ballons 2012


Zaterdag morgen stond ik weer aan de start van mijn eerste cyclo dit jaar, hoe sta ik er voor is dan de vraag.  Voor mijn zelf had ik wel duidelijk het gevoel dat ik nog niet zo goed was als vorig jaar. De weken voorafgaand wel veel kilometers gemaakt, maar nog niet veel getraind op de nodige hardheid die je tijden een koers wel moet hebben.


De eerste klim van de dag, de ballon de Servance ging in een rustig tempo, geen probleem. In de vallei naar de Odren werd er een aantal keer aangevallen om een ontsnapping op touw te zetten, maar dat gebeurde uiteindelijk niet.

Op de Bramont was het Bernd die het tempo bepaalde het was nog niet zo moordend dat we met een kleine groep boven kwamen dus heb ik op de route American het tempo nog eens opgevoerd om de groep wat uit te dunnen. Toen voelde ik al dat de echte kracht die ik vorig jaar al wel had nu nog niet over kon beschikken.

Vanaf de routes des Crêtes was het het GRINTA team dat koos voor de aanval of een uitloper van mij probeerden te neutraliseren, voor de rest waren er op Bernd na geen andere renners die zich hiermee wilden bemoeien, wat het voor mij vaak lastig maakten en vaak onnodige krachten moest verspillen.

Op de Ballon d’Alsace was het wederom Bernd die het tempo bepaalde, ik kon volgen maar veel meer ook niet.  Onderweg naar de Planche vervolgens goed gegeten en gedronken om te kijken wat we nog konden forceren. Maar waar ik al bang voor was gebeurde ook ik miste gewoonweg de macht om net dat tandje groter te kunnen rijden en een derde plaats was dan ook het best haalbaar die dag. Vorig jaar reed ik de Planche ruim twee minuten sneller omhoog, en dat maakten net het verschil die dag. 

Bernd, de sterkste van ons heeft dan ook meer dan terecht gewonnen klasse !!

Ik ben hier niet ontevreden mee, ik had dit al deels verwacht, en ik zal nu toe werken naar mijn hoogtepunt van dit seizoen dolomieten marathon en Marmotte, En dan zal ik er staan.

Geen opmerkingen: