maandag 18 juni 2007

Grand Prix intermarché a Gerardmer (klimkoers FFC)

Ondanks dat ik niet geheel fit ben heb ik deze wedstrijd voor de tweede keer kunnen winnen.Op de eerste klim, de col de Feignes, ben ik voorin mee naar omhoog gereden, zat toen al snel aan de 185 slagen. En dacht toen als dat maar goed komt. Hierna daalde we af naar Cornimont waar een klim wachtte van 5 km met een gemiddelde stijging van 7%. Net als vorig jaar was het plan om hier de koers te maken. Er was inmiddels al een groep weggereden van ongeveer 8 man. Vanaf de voet van de klim ben ik tempo gaan maken tot een hartslag van 192, dat ging goed maar ik merkte wel dat mijn hartslag sneller dan normaal omhoog ging. 1 kilometer voor de top haalde ik de kopgroep in, er was toen niemand meer die mijn wiel kon volgen. Ik ben toen in mijn eigen tempo door gereden om als eerste boven te komen, de premie te pakken en rustig wat te kunnen eten. Later in de afdaling sloot de voormalige kopgroep weer aan. Voor we aan de volgende col begonnen, waren er alweer twee man weggereden uit onze groep die toch al weer 1 minuut hadden gepakt. Op de daarop volgende klim ben ik weer met hartslag 190 195 naar boven gereden met nog 1 persoon in het wiel. 100 meter voor de top haalde ik de koplopers weer bij en kon nog net de premie bovenop pakken. In de laatste 30 kilometer naar de streep met vier man goed kunnen draaien en onze voorsprong op de achtervolgers kunnen behouden. 6 kilometer voor de slotklim van 3 kilometer gemiddeld 8% demarreerde telkens (5 a 6 keer) een persoon die kennelijk niet met ons aan de klim wilde beginnen. Dit was niet prettig om telkens diep in het rood te moeten gaan om hem weer terug te halen. Aan de voet van de klim sprong direct een andere renner weg en ging vol naar boven, het eerste stuk hiervan is ongeveer 10%. Ik kon hem achterhalen en voorbij gaan al reed ik toen al wel in de 200 slagen. Langzaam sloeg ik toch een gat en kwam ik met 20 seconde voorsprong aan.

Geen opmerkingen: