dinsdag 16 augustus 2011

laatste loodjes voor de Ötztaler Radmarathon

Nog anderhalve week te gaan voor de laatste cyclo van dit jaar, en met zijn 238km niet de minste.
Dit is voor mij een nieuwe wedstrijd en ben dan ook benieuwd hoe ik deze afstand zal verteren.

De laatste weken heb ik dan ook al meerdere malen boven de 6 uur op de fiets gezeten om mijn duurvermogen optimaal te trainen. Afgelopen weekend is een deel van het team in mijn hotel geweest en hebben een tweetal gezamenlijke trainingen afgewerkt. Voor mij een welkome afwisseling om weer eens met het team te trainen i.p.v. alleen. Morgen staat er weer een van de laatste lange trainingen op het programma, afhankelijk van het gevoel wil ik proberen ruim de 7 uur te halen over alle ballons die ik maar kan vinden. Anita kan mij gelukkig weer een gedeelte van de rit met de motor begeleiden en mij voorzien van de nodige bidons en energie repen. Tot komend weekend wil ik nog goed trainen, daarna gaat de rem erop om goed uitgerust aan de start te staan.

Ik hoop dat ik mij kan mengen in de strijd voor een goed resultaat, maar ben me ervan bewust dat ik niet beschik over de nodige parcourskennis.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Michel,

Gezien je trainingen/talent en ervaring zie ik je kort eindigen in de OR.
Hou je gedeist en volg de kop van de wedstrijd en maak het verschil in de laatste klim.
Succes en ik lees het wel.

Groetjes (ook aan Anita) van Sjef en Urs

Anoniem zei

Gelukkig is parcourskennis geen pre in de Otz: attent rijden op de Kuhtai, je gedeisd houden op de Brenner, meeschuiven met de kop op de Jaufen en het verschil maken op de laatste 8km op de Timmelsjoch. Och ja je zult het vast zelf ook nog wel zien.

Groet Didier

Patrick zei

+1 Didier. Exact hoe je het aanvliegt. En Michel, verken de laatste km met die bocht naar rechts vlak voor de finish. succes