woensdag 15 juli 2009

tweede etape de tijdrit



Om 09:25 moest ik starten voor mijn klimtijdrit over 5 kilometer, dit was vrij vroeg maar dit komt omdat ik door de valpartij niet voorin het peloton was binnen gekomen.
Om 7 uur zat ik aan de ontbijttafel in een hotel in Thann waar mijn ploegleider mij vergezelde. Onze mecanicien was al in alle vroegte op pad gegaan om voor mij een ander zadel te regelen die de dag ervoor was gebroken door de val. Nog even snel het zadel monteren en op pad naar de startplaats van de tijdrit. Nog even snel met de auto de rit kunnen verkennen en daarna warm fietsen. Het was allemaal een beetje krap gepland, want ook mij achterpad was krom en moest ik nog bijbuigen om al mijn versnellingen goed te kunnen gebruiken.
Om 09:25 ging ik dan van start, het was licht regenachtig weer maar niet koud. De eerste meters waren vlak maar daarna ging het meteen om hoog . de eerste 2 kilometers konden nog op de grote plaat, maar daarna ging het tot 13% a 14% en moest toch echt de kleine molen worden gestoken. De ploegrijder reed achter mij en riep continu door zijn speaker dat ik tot het uiterste moest gaan, alleen dan in het Frans. De laatste kilometer had ik het zwaar en mijn eindtijd was 14m in 14 sec. Dit was 4 sec achter de snelste tijd tot dan. Mijn clubgenoot was als laatste gestart maar kwam uiteindelijk in 14min 02sec boven, de snelste tijd. Met mijn derde plaats was ik redelijk tevreden, er zat gewoon niet meer in na mijn val van gisteren met de hechtingen in mijn elleboog en mijn korte warm up. Nu was het wachten tot de middag en daar zal het worden beslist.
Volgens mijn powertap reed ik 425 watt gemiddeld met een gemiddelde hartslag van 190 slagen.


1 opmerking:

Unknown zei

6.3 Watt/kg over 14 minuten. Awesome!