maandag 22 juni 2009

21 juni



Na afgelopen week een verkoudheidje te hebben gehad kon ik gisteren weer aan de bak. Ik had me ingeschreven voor een wedstrijd samen met mijn club ACThann in het nabij gelegen dorp Vagney. De wedstrijd ging over 92 kilometer met 1700 hm en telde een drietal klimmen.

Na de start in de aanloop van de eerste beklimming van de Grosse Pierre ontstond er een kleine kopgroep van 10 man met daarin mijn inmiddels welbekende ploegmaat Edourd. De voorsprong bedroeg nooit meer dan 1 minuut. Aan de voet van de Grosse Pierre ging ik meteen in de contra attaque om naar de kop te rijden. Deze klim is ongeveer 3,5 kilometer lang waarvan de eerste kilometer wat steiler is. Edourd was inmiddels al een beetje weggereden van zijn groep en keek al telkens achterom of ik er al aan kwam. Op volle snelheid met nog 1 renner in mijn wiel sloot ik een kilometer voor de top aan bij Edourd en nog een andere renner. Met z’n vieren afgedaald naar La Bresse om via Cornimont te beginnen aan de volgende klim. Deze klim in totaal ongeveer 7 kilometer zaten een aantal steile stukken van boven de 10 %. Edourd kon zich weer niet inhouden en ging vanaf de eerste meters weer tempo maken. Zijn klimsteil is grillig met elke keer weer nieuwe versnellingen, ik heb hebt liever constant een hoog tempo. Al vrij snel waren we met z’n tweeën en konden we beginnen aan het uitbouwen van onze voorsprong. In de daarop volgende afdaling opnieuw richting de Grosse Pierre hebben we goed samen gewerkt, en het tempo goed hoog gehouden. Voor de tweede keer boven op de Grosse Pierre hadden we ongeveer 5 minuten te pakken. Wat ons voldoende rust gaf om de laatste 20 kilometer te overbruggen naar de finish. Gelijk zoals bij onze wedstrijd op 1 mei gingen we over de finish alleen dan in andere volgorde, ik mocht vandaag winnen omdat dit voor mij een thuis wedstrijd was.





Thuisgekomen de rit bekeken aan de hand van mijn PowerTap gegevens, wat toch wel een leuk aantal grafiekjes liet zien. Het gemiddelde vermogen op de Grosse Pierre was 430 watt over 3 kilometer en op de volgende klim met de steile stukken nog gemiddeld 410 watt over 3,5 kilometer. Dit zijn mooie waarden die me vertrouwen geven voor de Marmotte over twee weken.

3 opmerkingen:

lolo zei

Félicitations.

Désolé je ne parle pas le Hollandais.
Super les informations avec le powertape.
Sais-tu en combien de temps tu as grimpée la planche des belles filles aux 3 ballons ?
Sportivement
Laurent

Michel Snel zei

Merci Laurent,

Je suis monté la planche dans
21min 18sec

Unknown zei

Proficiat met je tweede plaats in la Marmotte 2009.

Ben Schenk, Zwoegers Budel.