dinsdag 30 juni 2009

Classique Ain Jura

Afgelopen zondag reed ik niet zoals mijn andere teamleden de Vaujany, maar ik reed met mijn franse club ter voorbereiding van de Marmotte de Classique Ain Jura een elite wedstrijd over 125 kilometer door de Jura. Aan de start stonden 170 renners waaronder ook een aantal grote teams zoals het opleiding team van AG2R en het UCI team “centre mondial uci”.

Het parcours bestond uit diverse heuvels van ongeveer 2 a 3 kilometer lang, alleen de eerste 50 kilometer waren redelijk vlak. Ik had besloten om de eerste 50 kilometer goed voorin te blijven en niet al te gek te doen om dan voldoende over te houden voor het heuvelachtige gedeelte. Naar ongeveer 25 kilometer ontstond er een kopgroep van ongeveer 15 man, mijn club genoot Edourd zat er bij. Ik had gehoopt dat die zodra de heuvels zich aandeden de kopgroep wel zou terug vallen, maar dat gebeurde helaas niet, en ik had de slag dus gemist. Vlak voor de finish kregen wij de eerste afvallers van de kopgroep in zicht, en hebben die voorbij gereden. Uiteindelijk als 24 ste over de streep, maar ik heb er niet meer om gesprint.

Het gemiddelde van de 125 kilometers in redelijk geaccentueerd terrein en een temepatuurtje van 29 graden bedroeg nog altijd 40 km/h. Het was in ieder geval een goede test en voorbereiding voor de Marmotte zaterdag a.s. Ik voel me goed en ben goed uitgerust we zullen zien waar het schip strand zaterdag.

Geen opmerkingen: