woensdag 3 juni 2009

Powertap

Maandag weer een goede training gehad van 170km met ruim 3000hm. Voor het eerst de bergen in met de Powertap aan. Het is nog een beetje aftasten en gegevens verzamelen voordat ik er meer gericht mee kan trainen. Maar het is wel leuk om te zien hoeveel watt je levert op de diverse klimmen. Wel is meteen bevestigd dat ik geen begenadigt sprinter ben of kan worden, wattages van 1200 watt of meer is niet aan mij besteed, tot nu toe een piek geleverd van 5 sec 835 watt. Dit was niet het maximale maar veel meer zal het niet worden denk ik.

Gisteren nog even 110km achter de motor getraind en vandaag even uitgefietst om de komende dagen mee te gidsen met mijn klanten. De laatste loodjes naar de Trois Ballon die op ZATERDAG 13 juni zal word gereden, ik zal zorgen dat ik er ben.

4 opmerkingen:

Anthony Spysschaert zei

in competitieverband zul je die wattages normaal nog serieus zien pieken! Ikzelf behaal als niet- sprinter 1200Watt voor 70kg. (op een inspanningstest)

Veel succes voor 3B!

Michel Snel zei

Thnx, kom je zelf ook nog naar de
3B ?

Michel

Anthony Spysschaert zei

Neen, ik rijd de GF Eddy Merckx en de Marmotte. Ik zou graag volgend jaar willen deelnemen aan deze cyclo, maar eerst zou ik er graag eens komen trainen, om wat parcourskennis op te doen.

Vandaag reed ik een verdienstelijke 12de plaats in Classique des Ardennes, een kleinere cyclo hier in België. Gespurt voor de 3de plaats en spurten dat is niet m'n sterkste punt!

Anoniem zei

Succes met 3B ;) En ik heb zeker wat aan die dagen gehad dat ik bij jullie in de sportherberg was Michel! De Mont Ventoux heb ik afgelopen zaterdag zelfs ook nog gepakt :) na die 6 keer Alpe d'Huez 4 juni.Volgend jaar kom ik zeker weer naar de Vogezen!

groeten Rien