zaterdag 3 mei 2008

FFC wedstrijd 1 mei

Donderdag 1 mei was het zover. De veelbesproken koers georganiseerd door mijn club AC Thann. Een koers over 140 km met 2.200 hoogtemeters over 5 ronden. Kortom niet zomaar een koers. Vanaf de start was het zoals gewoonlijk weer hard rijden. Dat valt toch wel op bij wedstrijden van 1e categorie. Vanaf de start wordt er wel vreselijk hard gekoerst. Of het komt omdat het toch een niveau hoger is dan vorig jaar en het vorig jaar dus daardoor veel makkelijker voor mij was om te volgen en mee te doen. Maar goed, er reed al snel een groep van een man of 15 weg. In deze groep zat gelukkig 1 clubgenoot. Na 2 ronden tijd ben ik met nog 4 man weggereden uit het peloton. Het gelukte ons om aansluiting te vinden bij de kopgroep. Maar ja dat zal je altijd zien, ben je er net, gaan ze weer. Ja hoor, weer een groep van 9 weg. Ik had niet het vermogen om er naar toe te springen, maar weer zat er gelukkig iemand van onze club bij. Nadat ik op adem gekomen was heb ik toch maar geprobeerd om in de laatste ronde de sprong naar de kop te maken. Helaas was dit te laat. Maar ben daardoor wel alleen achter de kopgroep op de 10e plaats gefinisht. Voor mij gevoel goed en sterk gereden. Vooral hoe het aan het eind ging, geeft mij voldoening. Want dat was vorig jaar vaak het probleem, de finale rijden. Vaak waren het de krampen die mij daarbij parten speelden, gelukkig merk ik dat dit seizoen het beter lijkt te gaan om de finale met iets meer macht te rijden.Nu nog proberen te herstellen voor zondag, dan staat de Fiets challenge op het programma.

Geen opmerkingen: