donderdag 8 mei 2008

Route Vittel 2008


Vandaag gestart in een relatief onbekende cyclo in Vittel zo’n 65 km vanuit onze sportherberg. Prachtig zonnig en warm weer dus dan is het geen straf om 155 km te mogen fietsen. Het parcours was glooiend met korte steile beklimmingen. Aan de start kwam ik al direct een aantal bekenden van mij tegen die ik in de FFC koersen tegen kom.

Na de start in een grote groep over de heuvelachtige wegen. Op de tweede klim met boven op de eerste bergprijs (GPM) heb ik het tempo opgevoerd om de GPM te pakken. Boven op was ik nog slechts samen met een lokale kennis van mij Damien Richard, met vlak daarachter nog een 5-tal andere renners. Samen met deze 7 renners het tempo goed hoog gehouden de eerste kilometers om te kijken of we konden wegrijden. Met als resultaat een voorsprong van maximaal 4 minuten.

Op elke klim die volgde hield ik een strak tempo aan om de rest van mijn groep zoveel mogelijk te vermoeien. Tot op 25 kilometer voor de streep hebben wij als groep samen gereden, ik merkte toen al dat de meeste renners het al moeilijk kregen en af en toe wat begonnen te verzaken. Op de laatste klim van deze dag ben ik het tempo gaan opvoeren en al gauw kwam ik alleen te zitten, en toen was het alles of niets. De rest zat er toch al aardig doorheen, want ik bouwde al gauw een voorsprong op van 1 min30 sec. Tot ik uiteindelijk solo over de finish kwam met ruim 3 min voorsprong.

Ik ben hiermee zeer tevreden al is dit geen top cyclo zoals de Marmotte, maar de vorm op dit moment is goed en ik kan een goede finale rijden.

Mijn volgende afspraak is een koers voor mijn club AC Thann waarvoor ik 18 mei uit moet komen voor een challange voor de DN2 clubs, eigenlijk een soort clubkampioenschap voor clubs van de 2e divisie.

Geen opmerkingen: