donderdag 15 mei 2008

Traning met Davitamon - Loto


Dinsdag 13 mei hebben wij in de middag een klein rondje van zo'n 70 km gefietst met daarin 1500 Hm. Op alle klimmen werd er al direct goed doorgetrokken, maar ik kon gelukkig goed volgen. Voor woensdag 14 mei had ik de vraag gekregen om een training uit te werken van zo'n 5 a 6 uur met daarin diverse cols. Ik had in mijn gedachten een rondje van ongeveer 170 kilometer met 3000 Hm. Dit rondje voerde ons via col de Sapois richting Gerardmer, daarna over col de Grosse Piére naar La Bresse om vanuit hier via col du Bramont en route American naar de route de Crêtes te gaan. Dit is een prachtige panoramische weg die over de hoogste toppen van de Vogezen loopt. We hadden tot dan toe nog prachtig warm weer, maar toen we de afdaling bij Markstein inzetten begon het vies te regenen, beneden gauw wat warmers aangetrokken en onze trip verder vervolgt via Col de Odren naar Ventron. Toen we weer richting ons hotel kwamen begon de weg weer aardig op te drogen en kregen we het zonnetje weer terug. Als toetje nog even een klim opgereden van ongeveer 4 kilometer lang met een gemiddelde stijging van zo'n 10% met uitlopers naar 18%. Ik had ook vandaag gelukkig goede benen en kon makkelijk met de snelste mee omhoog. Binnen de 6 uur met 170 km op de teller waren we weer terug in ons hotel, waar het de hele dag zonnig was geweest.

De renners waren super tevreden, maar hadden het zich iets anders voorgesteld met een gids die met ze mee zou gaan fietsen. Ze hadden niet verwacht dat ik ze zou kunnen volgen, toch leuk om te horen van deze jongens. Voor mij was het in ieder geval een goede training in voorbereiding voor mijn wedstrijd die ik aanstaande zondag ga fietsen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,
Ik heb ervan genoten gisteren,
vandaag nog 3u (vlak) gereden in de droogte, maar nu is het hier toch ook flink aan het regenen...

Gr en veel succes nog,
Klaas Sys