woensdag 6 mei 2009

Thann 1 mei



Vandaag is de grote koers voor de club. Voorzien van een mooie beklimming is het een koers die meer bij mij past en bij Edouard. Maar “momo” , de sprinter van de club en lid van de militaire selectie van Frankrijk is ook goed op dreef de laatste tijd. Zou een spannende dag worden.
Een grote vereniging met veel ambitie uit de omgeving deed wel mee met zo’n 14 renners. Oeps, het zal al mooi zijn als er een Thannois op het podium komt.
Al snel ging het hard. Er ontstond een kopgroep en Edouard zat er ook bij. Dus het was weer niet aan ons om het gat dicht te rijden. Op de eerste echte klim heeft een andere ploeg het gat kunnen dichten. We waren toen nog met een man of 25 Ik en Momo waren er ook nog bij. Na diverse aan vallen van onze ploeg kwamen we in een situatie dat we nog met 4 man over waren ik Edouard en twee andere renners. Telkens als Edourd op kop kwam liet ik een gaatje vallen en moesten de andere het dicht rijden. Met nog twee ronden te gaan kreeg een jongen het zwaar op een klim en moest het laten lopen. Edouard reed langzaam weg en ik bleef achter met een Laurent Colombatto een renner uit Besançon . Toen ik zag dat hij het niet zou halen ben ik over hem heen gesprongen en naar Edouard gereden. Samen hebben wij 2 ronden (totaal 40 km) volop gereden om weg te blijven. Het publiek vond het helemaal geweldig. Dit hadden ze nooit durven dromen, 2 Thanois voorop. De ploegleider niet uitgezonderd. Zoals ik zelf al bedacht had, zou ik de koers aan Edouard laten. Het is een jonge renner, zijn woonplaats en misschien kan hij mij dan helpen met de Trois ballons. De ploegleiding vroeg het ook nog of het goed was dat Edouard ging winnen, maar dat was voor mij vanzelfsprekend.
In de 2 rondes hebben wij toch nog een voorsprong kunnen opbouwen van 3.05. Samen hand in hand over de finish, geweldig. Super ervaring om dit te kunnen als team. Vervolgens kwam het aan op een sprint van 3 achtervolgers. Tot onze grote vreugde was onze Momo er ook bij. Hij heeft natuurlijk niets hoeven doen, alleen maar volgen en het lukt hem ook nog om de sprint te winnen. Voor een sprinter toch zo over dit parcours komen bij de eerste, is heel knap. Nu was het feest compleet, 1, 2 en 3 allemaal van onze verenging uit Thann. Wederom een goede koers, lekker gefietst en voel me goed. Geen krampen, kan goed doorgaan in de finale als het moet, dus het gaat goed. Hopelijk kunnen wij deze lijn doorzetten, we zullen zien. 8 Mei de eerste cyclo weer in Veltec tenu in Vittel, meetelend van Trophee de l’Est .





1 opmerking:

Frederic Coopman zei

Had al krantenartikels gelezen met jullie ontsnapping. Mooi teamwerk...zo tegen de "klok" rijden in een wegkoers.
Veel succes vandaag...maar dat zal wel geen probleem zijn zeker!
We komen het straks wel te weten...