woensdag 6 mei 2009

Valetin 11 april

Valentin was voor mij de eerste koers om een goed te kijken hoe ik ervoor stond in vergelijking tot vorig jaar. Het is een koers waar toch veel grote teams uit Frankrijk en Zwitserland aan de start staan. Dus daar wordt altijd hard gekoerst. Het parcours is voorzien van een “Bosse”zoals ze dit hier aanduiden. Geen echte klim, maar toch voldoende om het goed zwaar te maken.
Na de start ging het meteen hard. Dus moet je altijd zorgen dat je voorin blijft, zodat je niet constant gaten aan het dichtrijden bent om er maar bij te blijven. Het voelde toch wel goed aan. Probeer dit jaar wat meer met “verstand “te koersen. Niet altijd maar aanvallen en uiteindelijk nergens mee thuis komen. Dat is mij toch wat te vaak gebeurt naar mijn zin.
Dit jaar hebben wij een sterk team met de club. Edouard is ook een echte klimmer en is dit jaar er al vroeg bij. Vorig jaar heb ik met hem en Dietz de laatste kilometers gereden van de “La Vosgienne”.
In de laatste ronde reden wij nog met een kleine groep, er reeds er een weg en Edouard heeft geprobeerd er naar toe te rijden. Helaas lukte het hem net niet, met een 2e plaats tot gevolg. In de laatste kilometers heb ik mij goed kunnen handhaven in de 1ste groep en eindigde uiteindelijke rond de 16de plaats.
Al met al een heel goed gevoel aan deze wedstrijd over gehouden. Heb zeker het gevoel dat het veel beter gaat dan vorig jaar. Voel met wat sterker, kan beter mee met de eerste, vooral in de finale.

Geen opmerkingen: