dinsdag 12 mei 2009

Vittel 8 mei

Vrijdag 8 mei zat ik om 7 uur ’s morgens al weer aan de pasta om vervolgens om 9:15 van start te gaan in een kleine cyclo sportieve in Vittel wat ongeveer 65 kilometer van ons fietshotel ligt. Het is een cyclo van 161 kilometer met ongeveer 1900 hm. Deze hm komen voort uit voornamelijk kleine klimmen van maximaal 1,5 a 2 kilometer.
Bij aankomst nog even snel inschrijven om vervolgens om 9:15 van start te gaan. Er reden 300 renners de grote ronde en 300 renner de kleine ronden. Het weer was goed al werd er in de middag wel wat omweer verwacht.
Al vrij snel naar de start zag ik Sjef Graafmans fietsen, ook hij hier ?. hij was op donderdag middag aangereden om deze cyclo als een leuke training mee te pakken. Maar al vrij snel nadat de eerste groep was uitgedund kon ik hem niet meer vinden, na afloop hoorde ik van hem dat hij een lekke band had gehad, jammer.
Na diverse aanvallen van wat elite renners die hier ook reden ontstond er een groep van nog maar een man of 20. Op elke klim probeerde er wel iemand weg te rijden wat voor een onrustig verloop zorgde. Met nog ongeveer 40 km te gaan reden er twee man weg, ik kende ze goed en toen ik zag dat het groepje het niet zou gaan dichten ben ik er naar toe gereden met Richard Damien in mijn wiel.
De laatste 30 kilometer met z’n vieren gereden en op het laatste klimmetje ongeveer 8 kilometer voor de aankomst heb ik geprobeerd weg te rijden maar Steve Diaz kon nog net blijven aanklampen. Ik had niet de benen van de afgelopen weken. Steve Diaz kom ik ook vaak tegen bij de ffc koersen hier in Frankrijk en dan rijd ik altijd een stuk sterker. Maar vandaag kon ik het verschil helaas niet maken, in de sprint was hij dan ook sneller dan mij en werd ik tweede.
Volgende week goed rusten en dan zondag de cyclo la Meusienne rijden, nieuwe ronden nieuwe kansen.

Geen opmerkingen: